Laddar!



Veckorna går så jävla fort nu alltså. Jag har väl ca 4 veckor eller nåt sånt tills jag har semester :O känns mongo kongo faktiskt. Men jag har börjar ladda upp med lite solskydd för utlandsresan i juni. Jag har köpt en solskydd för håret från Kerastase. Det är en kräm som man sätter i håret efter man har duschat håret. Använd gärna tillhörande shampo som finns att köpa. Sedan  så har du skydd för hela dagen i solen sedan. Vatten resistens vilket är super. Dock så skulle jag rekommendera ett solskydd i spray form oxå som du kan spraya under dagen på beachen. Tillhörande inpackning oxå ett måste eller iaf en annan i Kerastase serien.

Nu tänker väl många: Va faan ska jag köpa solskydd till håret för då? Jamen tänk att ni bränner huden. Det är precis samma med håret. Ni skulle väl aldrig köra en plattång utan värme skydd? Detta är precis samma sak. Plus att din färg håller mkt längre, så du får behålla samma fräscha färg när du kommer tillbaka från soligare länder. Så om ni vill ha kvar erat hår några år till. Kör med solskydd för faen :P

Jag kommer iaf köra stenhårt med denna serie i sommar. Annars kan jag ju glömma min röda färg haha...//Katja

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejsan svejsan. Du som är frisör & så.. vad rekommenderar du för värmeskydd till håret om man använder plattång? & vart finns det att köpa? Ha det gött.

2009-05-19 @ 20:03:37
Postat av: Anonym

Hejsan svejsan! du som är frisör & så, vad rekomenderar du för värmeskydd till håret om man använder plattång? & vart finns det att köpa? Ha det gött!

2009-05-19 @ 20:04:54
Postat av: katja

svar: om du ska ha ett bra värme skydd så kör på kerastase värme skydd antingen ciment termique eller nectar termique beroende på vad du har för hår. Första är för dom sönderblekta håren och den andra är för lite torrare hår. Båda dom sätter du i handduks torrt hår och fönar det eller låter det självtorka till dagen efter då du använder plattång. Du kan köpa dom överallt där det säljs kerastase produkter. Annars får du komma till stället jag jobbar, sax o kam i svall ;)

2009-05-19 @ 20:35:39
URL: http://katjamarianne.blogg.se/
Postat av: Josie

Jag måste nog bli bättre på att skydda mitt hår, jag använder ju aldrig värmeskydd när jag plattar :P Och solskydd för håret, hade jag aldrig ens tänkt på! Danke för the tips

2009-05-19 @ 20:44:27
URL: http://thejosie.blogg.se/
Postat av: Anonym

okej, tack så mkt för tips =) kul blogg förresten :D

2009-05-19 @ 21:23:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0