buss j**la strejk

alltså jag fattar inte hur man kan hitta på en sådan fånig grej som buss strejk..vanligt folk drabbas ju faaaan! Idag stog jag och väntade i 40 minuter på en buss som ALDRIG kom! och min syster skulle till övik och hennes buss kom inte heller! Till övik kan man inte ta sig på något annat sätt än med 10 och 100 bussar! HUR I HELA JÄVLA HELVETE TÄNKER MAN????? visst jag förstår att dom vill ha högre betalt men se hur det gick för sjuksköterskorna...INTE SÅ BRA VAAA näää just det! åhh palla strejk...Men visst ni som har kör kort och bil kanske inte berörs men jag har körkort MEN ingen fucking bil så då äre buss faan som gäller. Säger bara det att snart är det bara en tidsfråga innan alla bussar häromkring går i strejk. Då kan man ju inte ta sig från svall heller. PERFEKT! och så hade jag tänkt åka till övik nästa helg men om detta fortsätter. GLÖM DET ! bajs baaaaaaaaaaaaaaaarn

Kommentarer
Postat av: Katja

Hela poängen med busstrejken är att det ska drabba 'vanligt' folk... Människor blir irriterade och vill att det ska komma till lösning snabbare. Dvs. dom får sina krav mötta snabbare.

2008-07-11 @ 09:42:47
URL: http://katjat.blogspot.com
Postat av: Katja

Har suttit hemma heeela veckan, istället för att kunna åka till Happis, p.g.a. denna strejk... :(

2008-07-11 @ 09:44:03
URL: http://katjat.blogspot.com
Postat av: sara

de vill inte ha högre löner, bara rättvisa arbetsvillkor vilket jag kan förstå =)

2008-07-17 @ 12:36:24
URL: http://saraosmans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0